Door samen te werken willen deze twee stichtingen het gebruik van en
het leren via digitale middelen in het onderwijs stimuleren. Kennisnet belicht vooral de creatieve kant en
ICT op School houdt zich bezig met de technische en rationele kant daarvan.
De opdracht was om een huisstijl voor beide stichtingen apart te maken, maar ook een gezamenlijke, overkoepelende huisstijl. Van veel huisstijlitems bestaand dan ook drie varianten.
De huisstijl is uitgewerkt met diverse gezichten van leerlingen van verschillende leeftijden en ronde en vierkante ‘breinbubbels’ aan resp. de creatieve en aan de rationele kant van het brein, die het leerproces verbeelden.
Alle elementen kunnen per huisstijl
los of gecombineerd worden gebruikt.
Logo-beeldmerkvariant voor de overkoepelende huisstijl met de ‘breinbubbels’ gevuld met fotootjes.
Logo-beeldmerkvariant voor Kennisnet met ronde ‘breinbubbels’ bij de creatieve hersenhelft.
Logo-beeldmerkvariant voor ICT op School met vierkante ‘breinbubbels’ bij de rationele hersenhelft.
Beursstand op de Onderwijsbeurs, waar de nieuwe huisstijl werd geïntroduceerd.
Tas Kennisnet ICT op School.
Voorbeeld van een advertentie voor Kennisnet.
Voorbeeld van een advertentie voor ICT op School.
Screensaver met animatie van de ‘breinbubbels’ en het logo rond de gezichten.
Eén van de varianten van envelop, en het briefpapier en volgvel met inprintvoorbeelden.
Achter- en voorzijde van de visitekaartjes, waarvan er veel varianten zijn.
Pixelpatroon, een secundair huisstijlelement.
Pagina uit het Handboek Huisstijl, waarin ik de huisstijlregels in tekst en beeld heb vastgelegd.
12 / 12